آرشیو اردیبهشت ماه 1402

من بهشته هستم و علاقه مند به سفر اینجا از علایقم میگم و کمک میکنم بهتر مسافرت کنید.

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

اگر بدون تور و راهنما به مناطق روستایی سفر می‌کنید، حتما برنامه‌ریزی برای سفر خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره ویلا شمال اقدام کنید. اگرچه تنوع ویلا شمال بسیار زیاد است، اما در برخی از روزهای شلوغ سال ممکن است با کمبود اقامتگاه مواجه شوید. در صورت اقامت در یکی از این روستاها، پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای دیدن طلوع خورشید، صبح زود بیدار شوید تا زیبایی بی‌نظیر آن را از دست ندهید. همچنین سعی کنید که برای دیدن زیبایی ستارگان در شب، تا پاسی از شب بیدار باشید.

 

برای سفر به مناطق روستایی شمالی، حتما پول به اندازه کافی به همراه داشته باشید. چرا که ممکن است قصد خرید صنایع دستی و خوراکی‌های محلی آن منطقه را داشته باشید. در این مناطق کمتر پیش می‌آید که عابر بانکی وجود داشته باشد. در نتیجه در صورت کم آوردن پول نقدی ممکن است دچار مشکل شوید.

از آنجایی که امکانات رفاهی در روستاهای ییلاقی کمتر است، بنابراین سعی کنید که برای سالم ماندن محیط روستاها، از ریختن آشغال جدا خودداری کنید. سعی کنید که در سفر به روستاهای ییلاقی حتما از صنایع دستی و غذاهای محلی مردمان آن منطقه خرید کنید. چرا که درآمد بسیاری از روستاییان از فروش محصولات تولیدی خودشان است.

نکات مهم در سفر به اعماق آب ها در جزیره کیش

اجاره سوئیت در کیش

جزیره زیبای کیش با جاذبه‌های دیدنی و امکانات منحصر به فرد خود، قطعا یک سفر جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد. این جزیره زیبا و دیدنی برای هر نوع سلیقه‌ای، تفریحات و جاذبه‌های منحصر به فردی دارد و باعث می‌شود تا هر گردشگری یک تجربه متفاوت از سفر به کیش داشته باشد. اطلاع از تجربیات دیگران کمک می‌کند تا از سفر به کیش بیشترین بهره را ببرید.

در سفر به کیش حتما مایو به همراه داشته باشید تا بتوانید در پلاژهای ساحلی این منطقه تنی به آب بزنید. از دیگر نکات مهم در سفر به کیش به همراه داشتن یک دوربین عکاسی مناسب برای ثبت لحظات در کیش است. البته شما می‌توانید از عکاس‌های این منطقه استفاده کنید. اما ممکن است این کار هزینه‌ی زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

اگرچه سفر به کیش یک سفر پرهزینه‌ای است، اما شما می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه اقامت خود، یک سفر ارزان را تجربه کنید. اجاره سوئیت در کیش و اجاره خانه در کیش نسبت به هتل‌های لوکس و چند ستاره قیمت بسیار ارزان‌تری دارند. این اقامتگاه‌ها به خصوص برای کسانی که تصمیم دارند به تنهایی و بدون تور به کیش سفر کنند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب هستند.

پاساژگردی بخش مهمی از سفر به کیش به شمار می‌آید. به دلیل گرمای هوا معمولا پاساژها بین ساعت 12 تا 16 بسته هستند؛ بنابراین بهتر است خریدهای خود را به شب موکول کنید. تنوع تفریحات آبی و غیر آبی در جزیره کیش بسیار زیاد است. برخی از این مناطق گردشگری بسیار گران هستند؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر نسبت به تفریح مورد نظر و قیمت آن پرس و جو کنید تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نکات جالب قبل از رفتن به جنگل های رامسر

اجاره ویلا رامسر

اگر قصد بازدید از عروس شهرهای شمالی یعنی رامسر را دارید، دانستن این نکات قبل از رفتن به این شهر به شما کمک می‌کند تا یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید. رامسر علاوه بر جاذبه‌های دیدنی، جنگل‌های بسیار زیبایی دارد که دیدن آن در فصل بهار و تابستان خالی از لطف نیست. بهتر است قبل از رفتن به جنگل‌های سرسبز این منطقه باک ماشین خود را از بنزین پر کنید. چرا که در مسیر اغلب این روستاها پمپ بنزینی وجود ندارد.

اغلب جنگل‌های رامسر در یک مسیر پر پیچ و خم قرار دارند. اگرچه زیبایی این جاده‌ها انتظار شما را می‌کشند، اما اگر مهارت کافی در رانندگی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که طی کردن مسیر این جنگل‌ها را به شخص دیگری بسپارید. شش ماهه دوم سال در اکثر مناطق جنگلی رامسر سرمای بسیار شدیدی حکم فرماست. در نتیجه برای رفتن به این مناطق باید تجهیزات ضروری به همراه داشته باشید.

برخی از مناطق جنگلی رامسر، برای افراد معمولی غیر قابل دسترسی است؛ بنابراین بهتر است به جای تنهایی سفر رفتن حتما راهنما داشته باشید تا خطری در طول مسیر شما را تهدید نکند. جنگل‌های شمال میراث گذشتگان ما هستند؛ بنابراین با رعایت بهداشت و آشغال نریختن، زیبایی جنگل‌ها را از بین نبرید.

بهتر است قبل از سفر به رامسر نسبت به اجاره ویلا رامسر اقدام کنید. به خصوص اگر تعطیلات را برای سفر به رامسر انتخاب کرده‌اید، رزرو ویلا قبل از حرکت خیال شما را آسوده خواهد کرد. اقامتگاه‌های بومگردی بسیار زیادی در دل جنگل‌های رامسر وجود دارند که یک تجربه تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

همچنین اگر اهل کمپ زدن در طبیعت هستید، می‌توانید با به همراه داشتن تجهیزات کافی چند روزی در دل جنگل اقامت داشته باشید. تماشای آسمان پرستاره در شب حس و حالی شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین صدای فرح‌بخش پرندگان در صبح زود، آرامشی وصف‌نشدنی را به شما هدیه می‌دهد.
منبع: نکاتی در سفر به شهرهای پرطرفدار باید رعایت کرد

با اسرارآمیزترین جاهای دیدنی در ایران آشنا شوید

اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار سفر با طعم هیجان و ترس را تجربه کنید. ایران مناطق گردشگری خاص و عجیبی دارد که بازدید از آنها قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ...
اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار سفر با طعم هیجان و ترس را تجربه کنید. ایران مناطق گردشگری خاص و عجیبی دارد که بازدید از آنها قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. هر کدام از این مناطق، قصه‌ها و افسانه‌های بسیار زیادی را در دل خود پنهان دارند، که شنیدن آنها قطعا برای شما جذاب خواهد بود. اگر به دنبال هیجان هستید پیشنهاد ما به شما جنوب ایران است چرا که مناطق دیدنی و اسرار آمیز بسیار زیادی دارد از میان تمامی آن‌ها میتوان به دره ستارگان در قشم، غار خربس، قلعه پرتقالی ها و کشتی یونانی در کیش اشاره کرد. اگر روحیه کنجکاوی دارید می‌توانید با اجاره ویلا چند روزی در این مناطق اقامت داشته باشید و از تمامی جاذبه‌های گردشگری آنها دیدن کنید.

کشتی پر رمز یونانی در جزیره کیش

وقتی اسم کشتی به گل نشسته به گوش هر کسی می‌خورد، بسیاری از افراد به یاد کشتی تایتانیک می‌افتند. این کشتی عظیم، اولین و آخرین کشتی نبود که بر اثر یک حادثه نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد. اگر به جزیره کیش سفر کرده باشید، قطعا کشتی یونانی آرام گرفته در ساحل غربی جزیره کیش را دیده‌اید.

داستان‌های بسیار زیادی در رابطه با این کشتی وجود دارد. برخی بر این باورند که ناخدای این کشتی یونانی، عاشق یک دختر ایرانی بود. اما مخالفت‌های خانواده دختر باعث شد تا این ازدواج هیچ وقت سر نگیرد. ناخدا قصد داشت تا دختر عاشق‌پیشه را با خود به یونان ببرد‌، اما به گل نشستن کشتی باعث شد تا این اتفاق هیچ‌وقت نیفتد.

در سفر به کیش می‌توانید با اجاره سوئیت در کیش و یا اجاره خانه در کیش یک اقامت مقرون به صرفه داشته باشید. مکان‌های اقامتی مناسبی در نزدیکی این منطقه وجود دارند که لذت سفر شما را دوچندان خواهند کرد. این مکان بسیار خاص و رمانتیک در جزیره دیدنی کیش، یک فرصت مناسب را در اختیار علاقه‌مندان به عکاسی قرار می‌دهد تا بتوانند ناب‌ترین لحظات را به ثبت برسانند.

برخی دیگر نیز بر این باورند که صاحب این کشتی برای جلوگیری از ورشکستگی مالی و گرفتن خسارت از بیمه با ناخدای کشتی و ملوانان دست به یکی کرده تا این اتفاق به وقوع بپیوندد. برخی مه‌آلود بودن هوا و نبود فانوس‌های دریایی را عاملی برای حرکت این کشتی یونانی به سمت جزیره می‌دانند. با این حال داستان هر چه که بوده، باعث شده است تا این کشتی اینگونه اسیر شود و سالیان سال در این جزیره بماند.

امکان رفتن بر روی عرشه این کشتی برای همه گردشگران فراهم است. در نتیجه شما می‌توانید با قدم زدن بر روی عرشه این کشتی، از دیدن غروب آفتاب و صدای امواج دریا نهایت لذت را ببرید. استقبال بسیار زیاد گردشگران از کشتی یونانی باعث شده است تا در سال‌های اخیر، خدمات و امکانات تفریحی بسیار زیادی در نزدیکی این کشتی اضافه شود. از جمله آنها می‌توان به آمفی‌تئاتر، کافه، پارک ساحلی، رستوران‌های ایرانی و لبنانی، ایستگاه‌های کرایه اسکیت و... اشاره کرد.

در حال حاضر این کشتی دچار فرسایش شدیدی شده است. وزن بسیار بالای این کشتی از یک طرف و هزینه بالای تعمیر آن از طرفی دیگر باعث شده است تا این کشتی در حال نابودی باشد. در گذشته شما می‌توانستید با لباس غواصی از داخل کشتی یونانی نیز دیدن کنید. اما در حال حاضر این امکان برای این کشتی فرسوده وجود ندارد.

اتاق های فرار در تهران جایی برای تجربه هیجان و آدرنالین

اگر به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز هستید تا آدرنالین خون شما بالا برود، اتاق‌های فرار تهران جایی هستند که می‌توانید هیجان همراه با ترس را در آنجا تجربه کنید. جذابیت اصلی اتاق‌ فرار در این است که شما به عنوان شخصیت اصلی این بازی باید جواب معما را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید. برای این منظور شما به همراه هم‌تیمیان خود وارد یک سالن می‌شوید و باید بتوانید با حل معماها از اتاق، فرار کنید.

برای هر اتاق یک سناریو از قبل تعریف شده برای شما در نظر گرفته شده است. شما با پیدا کردن سرنخ‌ها، معما را حل کرده و در نهایت از اتاق بیرون می‌آیید. تنوع بازی‌ها در اتاق‌های فرار تهران بسیار زیاد است. هر کدام از این بازی‌ها سختی خاصی دارند و متناسب با رده سنی افراد طراحی شده‌اند.

با اجاره روزانه خانه در تهران و یا اجاره سوئیت تهران می‌توانید چند روزی در تهران بمانید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. اغلب این خانه‌ها و سوئیت‌ها، امکانات بسیار مناسبی را در اختیار شما می‌گذارند؛ بنابراین در چند روزی که مهمان پایتخت هستید، یک اقامت جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورند.

اگر علاقه به ژانر ترسناک و معمایی دارید، اتاق فرار شام آخر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما به همراه دوستان خود به یک رستوران عالی جهت صرف شام دعوت می‌شوید. اما سفارش غذای شما به طرز مشکوکی طولانی می‌شود. اما دیگر راه برگشتی وجود ندارد. چرا که درهای رستوران ناگهان بسته می‌شود و متوجه می‌شوید که شما با یک قاتل سریالی روانی روبرو هستید.

حال شما باید بتوانید در زمان محدود و با هوش و خلاقیت خود و سایر دوستانتان، راه فرار از این رستوران را پیدا کنید. نورپردازی‌های وحشتناک، صداهای ترسناک و دکوراسیون مخوف این مجموعه هیجان بازی را برای شما دوچندان می‌کند. این اتاق فرار مخصوص افراد 16 سال به بالا طراحی شده است و یک شب خاطره‌انگیز و ترسناک را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تهران اتاق‌های فرار بسیار زیادی دارد که با ایجاد حس هیجان و دلهره ذهن شما را به چالش می‌کشانند. از جمله معروف‌ترین اتاق‌های فرار تهران می‌توان به اتاق فرار قرنطینه، اتاق فرار نجات شهر، اتاق فرار طهران 1346، اتاق فرار طاعون، اتاق فرار احضار، اتاق فرار سرقت، اتاق فرار کشتی دزدان دریایی، اتاق فرار اره، اتاق فرار بن‌بست، اتاق فرار پشت میله‌ها و... اشاره کرد.
منبع: با اسرار آمیز ترین جاهای دیدنی ایران آَشنا بشوید